Πολυκυστικές Ωοθήκες: Τι Είναι;

Πολυκυστικές είναι οι ωοθήκες οι οποίες περιέχουν ωοθυλάκια, δηλαδή μικρές κύστες και περίπου το 20% των γυναικών τις έχει. Οι πολυκυστικές ωοθήκες αναγνωρίζονται με τον υπέρηχο, ενώ προκαλούν διάφορα προβλήματα υγείας στην ασθενή. Πιο συγκεκριμένα, το συχνότερα θέμα που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες με πολυκυστικές ωοθήκες είναι οι διαταραχές στην περίοδο, ενώ κάποιες γυναίκες έχουν και βαρύτερα συμπτώματα και διαταραχές της υγείας. Σε ορισμένες περιπτώσεις οι πολυκυστικές ωοθήκες ευθύνονται για την υπογονιμότητα.

Η σχέση που χτίζουμε με κάθε Γυναίκα βασίζεται στη Διακριτικότητα, Εμπιστοσύνη και Ευαισθησία. Προσφέρουμε κατανοητή επιστημονική ενημέρωση εξασφαλίζοντας στη Σύγχρονη Γυναίκα ψυχική και σωματική υγεία μέσω της δυνατότητας των επιλογών στο τομέα υγείας που της παρέχονται.

Διάγνωση και Αίτια

Αρχικά, η διάγνωση του συνδρόμου των πολυκυστικών ωοθηκών γίνεται με τη συνδυαστική εκτίμηση της κλινικής εικόνας, τα αποτελέσματα των ορμονικών εξετάσεων και την συνολική εμφάνιση των ωοθηκών στο υπερηχογράφημα. Τα αίτια της πάθησης είναι συνήθως τα αυξημένα ανδρογόνα και η ανθεκτικότητα στην ινσουλίνη, ενώ παίζει ρόλο και η κληρονομικότητα.

Συμπτώματα και Κίνδυνοι

Οι πολυκυστικές ωοθήκες έχουν συγκεκριμένα συμπτώματα, όπως είναι τα δερματικά προβλήματα (ακμή) και η αύξηση της τριχοφυΐας. Ακόμα, η ωορρηξία είναι ακανόνιστη ή αναστέλλεται, κάτι που σε αρκετές περιπτώσεις οδηγεί τις γυναίκες σε υπογονιμότητα. Παράλληλα, οι ασθενείς εμφανίζουν αυξημένο βάρος, το οποίο ωστόσο όταν μειώνεται μετριάζονται και τα υπόλοιπα συμπτώματα. Ακόμα και μια απώλεια βάρους της τάξεως των 8 κιλών μπορεί να επηρεάσει θετικά την έμμηνο ρύση και να σταθεροποιήσει τον κύκλο της γυναίκας, καθώς μειώνονται τα επίπεδα χοληστερόλης και ινσουλίνης, ενώ παράλληλα μπορεί να εξαλειφθεί και η τριχοφυΐα και η ακμή.

Υπάρχουν ορισμένοι κίνδυνοι που ενδέχεται να αντιμετωπίσει η γυναίκα μακροπρόθεσμα στη ζωή της. Ο πρώτος είναι η απόκτηση σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2, καθώς ο οργανισμός της ασθενούς αντιστέκεται στην ινσουλίνη, ενώ για τον ίδιο λόγο μπορεί να προκληθεί και καρδιαγγειακή νόσος. Ο δεύτερος είναι η εμφάνιση υπερπλασίας του ενδομητρίου, καθώς και ο αυξημένος κίνδυνος ενδομητρικού καρκίνου.

Η κάθε Γυναίκα που απευθύνεται σε εμάς ολοκληρώνοντας τη συνάντηση μας θα είναι πλήρως ενημερωμένη με απλούς, κατανοητούς όρους και σχεδιαγράμματα σχετικά με το θέμα υγείας που μας εμπιστεύτηκε, καθώς επίσης και για τις διαθέσιμες επιλογές και τα επόμενα βήματα που απαιτούνται.

Πολυκυστικές Ωοθήκες: Θεραπεία

Υπάρχει μια γκάμα θεραπειών που μπορεί να ακολουθήσει μια γυναίκα για το Σύνδρομο Πολυκυστικών Ωοθηκών και η αντιμετώπιση του διαφέρει από γυναίκα σε γυναίκα και εξαρτάται από τις ανάγκες και τα συμπτώματα που εμφανίζει, καθώς και με την επιθυμία της να τεκνοποιήσει. Τα αντισυλληπτικά, μια συνδυαστική θεραπεία με οιστρογόνα και προγεστερόνη, είναι μια μακροπρόθεσμη θεραπευτική προσέγγιση προκειμένου η γυναίκα να καταφέρει να κυοφορήσει. Η λήψη τους συμβάλλει τόσο στη ρύθμιση της περιόδου, όσο και στην εμφάνιση της τριχοφυΐας και της ακμής, καθώς μειώνουν τα επίπεδα των ανδρογόνων. Επίσης, περιορίζουν και τον κίνδυνο προσβολής από καρκίνο του ενδομητρίου.

Ακόμη, η θεραπεία ευαισθητοποίησης στην ινσουλίνη έχει επίσης αποδειχθεί ότι μειώνει τα ανδρογόνα και βελτιώνει την ωορρηξία, επομένως υπάρχουν περιπτώσεις που προτιμάται.

Στόχος μας είναι, η εμπειρία κάθε γυναίκας μαζί μας να είναι Μοναδική, παρέχοντας της εξατομικευμένες Υψηλών Προδιαγραφών Συμβουλευτικές και Ιατρικές Υπηρεσίες.