Σύνδρομο Ουρογεννητικής Ατροφίας – Θεραπεία με Laser

Το σύνδρομο ουρογεννητικής ατροφίας χρησιμοποιείται για να περιγράψει την ατροφία στον
κόλπο, την ουροδόχο κύστη και τα έξω γεννητικά όργανα. Η ατροφία μπορεί να προκύψει λόγω
της διακοπής της περιόδου και της μείωσης των οιστρογόνων η αλλιώς μετά την εμφάνιση της εμμηνόπαυσης.

Σύνδρομο Ουρογεννητικής Ατροφίας: ποια είναι τα συμπτώματα;

Σε αρχικό στάδιο τα κύρια συμπτώματα για το σύνδρομο ουρογεννητικής ατροφίας είναι το αίσθημα φαγούρας, καψίματος, η κολπική
ξηρότητα, ο πόνος κατά τη διάρκεια της σεξουαλικής επαφής και οι επαναλαμβανόμενες
ουρολοιμώξεις και κολπίτιδες. Όσο τα συμπτώματα δεν ερευνώνται συνεχίζουν να υπάρχουν με αποτέλεσμα να είναι ακόμη πιο έντονα με το πέρασμα των χρόνων. Και αυτό ισχύει ιδιαίτερα σε γυναίκες που
εξακολουθούν να είναι σεξουαλικά ενεργές. Το πρόβλημα γίνεται ακόμη μεγαλύτερο σε γυναίκες όπου επηρεάζονται από την εμμηνόπαυση έχοντας χαμηλότερη διάθεση για σεξουαλική επαφή.
Τα συμπτώματα μπορεί να αγγίζουν τοσο έντονο βαθμό γίνονται όπου μπορεί να χρειάζονται άμεση αναζήτηση για ιατρική βοήθεια.

Ποιοι είναι οι τρόποι αντιμετώπισης για το σύνδρομο ουρογεννητικής ατροφίας;

Τα κολπικά οιστρογόνα είναι ο πιο γνωστός τρόπος αντιμετώπισης. Αυτή η θεραπεία λειτουργεί μόνο για όσο
διάστημα παίρνει ο ασθενής τα κολπικά οιστρογόνα. Με τη διακοπή της θεραπείας όλα τα προβλήματα επανέρχονται στην ίδια ένταση όπου ήταν πριν. Επιπλέον, δεν ενδείκνυνται για ασθενείς με ιστορικό καρκίνου του μαστού. Μία εναλλακτική επιλογή, στο ίδιο μοτίβο, είναι η χρήση κολπικών μη ορμονικων σκευασμάτων όπως
είναι λιπαντικά gel και κολπικές κρέμες ενυδάτωσης. Αυτά ναι μεν βοηθούν στην ξηρότητα αλλά δίνουν άλλη μία προσωρινή ανακούφιση και μικρή αποτελεσματικότητα. Η καλύτερη και μόνιμη επιλογή για το σύνδρομο ουρογεννητικής ατροφίας αποτελεί η επαναστατική θεραπεία με laser.

Σύγχρονη θεραπεία αντιμετώπισης ουρογεννητικής ατροφίας με Laser

Η επιλογή της θεραπείας με λέιζερ αποτελεί μία καινούργια και ασφαλής θεραπεία όπου δρα αποτελεσματικά στην ανάπλαση του κόλπου. Με τη χρήση του ειδικού laser πραγματοποιείται η ανάπλαση του κολπικού
ιστού έτσι ώστε να μπορούν νς αντιμετωπιστούν τα συμπτώματα του συνδρόμου. Αποτελεί μία πλήρως ασφαλή και ανώδυνη θεραπεία αφού μπορεί να γίνει στο ιατρείο σε μόλις 15 λεπτά. Από την πλευρά  της ασθενούς δεν χρειάζονται κάποιες διαδικασίες προετοιμασίας καθώς δεν υπάρχουν παρενέργειες. Έτσι η ασθενής μπορεί να γυρίσει στην αμεσα στην καθημερινότητά της μετά τη θεραπεία.

Πόσες θεραπείες χρειάζονται για την εξάλειψη του συνδρόμου;

Αν και χρειάζεται το πλάνο να γινει εξατομικευμένα από τον ιατρό, ο συνηθισμένος αριθμός των θεραπειών που απαιτούνται είναι τρεις και προγραμματίζονται περίπου κάθε τέσσερις εβδομάδες.

Η κάθε Γυναίκα που απευθύνεται σε εμάς ολοκληρώνοντας τη συνάντηση μας θα είναι
πλήρως ενημερωμένη με απλούς, κατανοητούς όρους και σχεδιαγράμματα σχετικά με το
θέμα υγείας που μας εμπιστεύτηκε, καθώς επίσης και για τις διαθέσιμες επιλογές και τα
επόμενα βήματα που απαιτούνται.