Πρόσφατα δημοσιεύτηκαν στο έγκυρο ιατρικό περιοδικό New England Journal of Medicine τα αποτελέσματα της κλινικής μελέτης PROGNOSIS σύμφωνα με την οποία ένα νέο διαγνωστικό τέστ θα προβλέπει την εμφάνιση της προεκλαμψίας στις εγκύους.

Η προεκλαμψία είναι μία πάθηση που αποτελεί σημαντική αιτία θανάτου και επιπλοκών για τις εγκύους και τα έμβρυα. Εμφανίζεται μετά την 20η εβδομάδα της εγκυμοσύνης και αποτελεί αιτία θανάτου σε 4 από τις 10 εγκύους ετησίως.

Είναι άγνωστο σε τι οφείλετε η εμφάνιση της πάθησης αυτής η οποία πολλές φορές δεν έχει συμπτώματα αλλά εμφανίζετε αιφνίδια, ανά πάσα στιγμή από τις 30 εβδομάδες μέχρι και κάποιες μέρες μετά τη γέννα.

Προκαλεί κυκλοφορικά προβλήματα, υψηλή πίεση, αύξηση του λευκώματος των ούρων της μητέρας και προβλήματα στο μωρό όπως να μην λαμβάνει αρκετό οξυγόνο και τροφή καθώς μειώνεται η ροή του αίματος στον πλακούντα.

Η μελέτη που πραγματοποιήθηκε αποδεικνύει ότι οι χαμηλές τιμές του λόγου των sFlt-1/PIGF εως και 38 στο αίμα γυναικών που εμφανίζουν ενδείξεις προεκλαμψίας προβλέπουν την απουσία της προεκλαμψίας για 1 εβδομάδα σε ποσοστό 99,3%. Για τιμές μεγαλύτερες από 38 μπορεί να προβλεφθεί εαν οι γυναίκες με συμπτώματα προεκλαμψίας θα εμφανίσουν την πάθηση εντός 4 εβδομάδων.

Σύμφωνα με τον καθηγητή Harald Zeisler του τμήματος Μαιευτικής και Γυναικολογίας του Ιατρικού Πανεπιστημίου της Βιέννης “Τα συναισθηματικά οφέλη της εξέτασης αυτής είναι πολύ σημαντικά. Η προεκλαμψία αναπτύσσεται γρήγορα και τα συμπτώματα μπορούν να εμφανιστούν ακόμα κα σε γυναίκες που είχαν υγιή εγκυμοσύνη μέχρι τη δεδομένη στιγμή”.

Η έγκυος μπορεί πλέον να γνωρίζει με μεγαλυτερη ακρίβεια τον κίνδυνο εμφάνισης αυτής της τόσο επικίνδυνης πάθησης της προεκλαμψίας γιαυτό θα πρέπει να μην παραλείπει τα απαιτούμενα τεστ που συνιστά ο γιατρός της.